Skuteczne odchudzanie przed ślubem

Data Twojego ślubu coraz bliżej a Ty chciałabyś skutecznie schudnąć? Pamiętaj, aby przestrzegać kilku podstawowych zasad.

Starając się szybko schudnąć wiele kobiet próbuje różnych rozwiązań, jednak tylko zdrowa i odpowiednio dobrana dieta jest w stanie zapewnić właściwe efekty. Bardzo ważna jest również aktywność fizyczna, jednak kluczową rolę odgrywają właściwe nawyki żywieniowe. Podpowiadamy kilka kluczowych kwestii, które powinnaś znać, jeśli chcesz aby Twoje odchudzanie było skuteczne, ale także zdrowe.

Każda panna młoda chciałaby pięknie wyglądać w dniu swojego ślubu. Sporo kobiet jeszcze na wiele miesięcy przed tym dniem decyduje się na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, by uzyskać wymarzoną wagę gdy nadejdzie czas na przymiarki sukni ślubnej. Często niestety próbujemy uzyskać ten efekt uciekając się do niezbyt korzystnych dla zdrowia rozwiązań. Pamiętaj – najważniejsze w procesie odchudzania jest wyrobienie właściwych nawyków żywieniowych, bo tylko w tej sposób będziesz mogła osiągnąć trwałe efekty, nie niszcząc przy tym zdrowia. Warto wspomagać się również aktywnością fizyczną. Postanowiliśmy napisać nieco więcej na temat istotnych nawyków żywieniowych.

Zdrowe odżywianie często kojarzy się z wyrzeczeniami i niesmacznym jedzeniem, niekiedy także z dużymi kosztami, z jakimi wiąże się kupowanie produktów typu „bio” czy „eko”. To może zniechęcać i poniekąd dla wielu kobiet stanowi usprawiedliwienie niechęci do przemodelowania swoich złych przyzwyczajeń dietetycznych. Tymczasem w rzeczywistości zdrowe odżywianie może być przyjemne, smaczne i w pełni satysfakcjonujące. Dowiedz się, jak z korzyścią dla organizmu skutecznie zmienić swoje nawyki żywieniowe.

Wiedz, co jesz

Zanim wdrożysz jakiekolwiek zmiany w swoim codziennym jadłospisie, najpierw dokładnie go przeanalizuj. Zastanów się, jakie produkty regularnie lądują na Twoim talerzu, ile kalorii spożywasz i skąd one pochodzą. Policz, ile przeciętnie posiłków jesz każdego dnia i zastanów się, w jaki sposób dieta wpływa na Twoją kondycję oraz samopoczucie. Masz dużo energii po tym, co jesz czy może chce Ci się spać i cały dzień nie masz na nic ochoty? Jak osobiście postrzegasz swój jadłospis? Czy uważasz, że powinny w nim zajść zmiany, a jeśli tak, to jakie? Odpowiedz sobie na te wszystkie pytania, zanim na dobre rozpoczniesz przygodę ze zdrowym odżywaniem.

Wiedz, czego potrzebujesz…

Kolejnym krokiem jest uświadomienie sobie potrzeb własnego organizmu. Zacznij od ustalenia dziennego zapotrzebowania kalorycznego, czyli tego, ile musisz energii dostarczać, żeby z jednej strony czuć się dobrze i nie chodzić głodna, a z drugiej nie jeść za dużo. Zapotrzebowanie kaloryczne można łatwo policzyć za pomocą internetowych kalkulatorów, które są dość dokładne i wymagają jedynie podania podstawowych informacji na swój temat, jak wiek, masa ciała czy poziom aktywności fizycznej. Więcej na temat sposobu wyliczania zapotrzebowania kalorycznego możesz przeczytać na http://www.medonet.pl/zdrowie,kalkulator-bmr–czym-jest-zapotrzebowanie-kaloryczne-,artykul,1724924.html.

Istotna jest jednak nie tylko liczba kalorii dostarczanych organizmowi w ciągu dnia – równie ważne, a nawet ważniejsze powinno być to, skąd one pochodzą oraz jakie makroskładniki i w jakich proporcjach zawiera Twoja dieta. Zadbaj o to, żeby była zbilansowana, tzn. zawierała ok. 0,8 – 1 g białka na 1 kg masy ciała (dzieci oraz kobiety w ciąży mają wyższe zapotrzebowanie), a także obejmowała źródła węglowodanów złożonych (np. produkty wieloziarniste, ryże, kasze, makarony) i zdrowych tłuszczów. Z kolei węglowodany proste powinny pochodzić przede wszystkim z owoców, miodu lub naturalnych zamienników cukru spożywczego.

Jeśli chodzi o same produkty spożywcze, które powinny lądować na talerzu osoby odżywiającej się zdrowo, należy uwzględnić następujące grupy:

  • warzywa,
  • owoce,
  • produkty pełnoziarniste,
  • nabiał (np. jogurty naturalne, twarogi, serki wiejskie, kefiry, maślanki),
  • chude mięso (np. indyk, kurczak, cielęcina, królik),
  • jaja,
  • ryby,
  • ziarna, orzechy, otręby,
  • zdrowe tłuszcze (np. oliwa z oliwek, olej lniany, olej rzepakowy, oleje rybne, olej z awokado).

Spożywaj w głównej mierze produkty sezonowe, świeże, lokalne i jak najmniej przetworzone. Twoje posiłki powinny być z jednej strony zbilansowane, a z drugiej zróżnicowane, tak aby dostarczyć organizmowi komplet składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Pamiętaj też o odpowiednim sposobie przyrządzania potraw – ogranicz smażenie na rzecz pieczenia i gotowania, w szczególności na parze. Posiłki spożywaj regularnie i nie doprowadzaj do tego, żeby Twój organizm czuł się głodny (głodówka lub zbyt rzadkie spożywanie posiłków nie jest sposobem na trwałą redukcję wagi). Z drugiej strony nie przejadaj się i hamuj apetyt, ponieważ żadna skrajność nie jest dobra dla zdrowia. Jednocześnie pij dużo wody (zwłaszcza zwykłej mineralnej lub źródlanej), przede wszystkim w okresie letnim.

…i co Ci szkodzi

Wymienione w poprzednim akapicie produkty spożywcze są podstawą zdrowej diety, ale zarazem powinna ona maksymalnie ograniczać lub nawet całkowicie wykluczać ogromną większość produktów dostępnych na sklepowych półkach. Słodycze, fast foody, gotowe dania, słodzone napoje, słodkie jogurty, słone przekąski – tego należy się wystrzegać. Tego rodzaju produkty nie oferują bowiem żadnej lub bardzo niewielką wartość odżywczą, a zwierają mnóstwo kalorii pochodzących głównie z cukru spożywczego i tzw. tłuszczów trans (więcej na temat tych szkodliwych tłuszczów znajdziesz tutaj), które są szkodliwe zarówno dla zdrowia, jak i sylwetki.

Do celu małymi krokami

Jeśli obecnie Twoja dieta wygląda w ten sposób, że – mówiąc obrazowo – jesz co popadnie i nie dbasz o to, czy dany produkt jest zdrowy, a jedyne czym się kierujesz w kuchni to smak, nie licz na to, że z dnia na dzień zaczniesz się zdrowo odżywiać i o 180 stopni zmienisz swoje nawyki. To długotrwały proces, który wymaga czasu, determinacji i motywacji. Nie ma dróg na skróty – jeśli trwale nie zmienisz swoich przyzwyczajeń żywieniowych, złe nawyki, a co za tym idzie, gorsze zdrowie i mniej atrakcyjna sylwetka prędzej czy później powrócą.

Dlatego nie narzucaj sobie od początku zbyt ostrego rygoru i wdrażaj zmiany w diecie powoli, stopniowo. Nie rezygnuj ze słodyczy z dnia na dzień, jeśli dotychczas były stałym punktem Twojego jadłospisu. Od czasu do czasu możesz sięgnąć po batona, ciastko czy czekoladę, ale z tygodnia na tydzień spożywaj ich coraz mniej, aż zaczniesz po nie sięgać wyłącznie przy wyjątkowej okazji, np. podczas weselnej imprezy. Również stopniowo wprowadzaj nowe, zdrowe produkty – nie musisz zastępować nimi wszystkiego od razu, bo możesz się szybko zniechęcić i stwierdzić, że zdrowe odżywianie jest trudne. Tymczasem przy zachowaniu zdrowego rozsądku może być nie tylko łatwe, ale i przyjemne!

Więcej ciekawych informacji na temat zdrowego odżywiania możesz przeczytać np. na https://www.wygranaonline.com/jak-szybko-schudnac-odchudzanie/. Jednak jest to zaledwie jedna z wielu stron poruszających tę kwestię. W Internecie znaleźć można ogromną ilość poradników dotyczących zdrowego odżywiania oraz odchudzania – warto się z nimi zapoznać i poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie przed zaplanowaniem konkretnego postępowania.

Tak więc jeśli planujesz rozpocząć odchudzanie, a do Twojego ślubu pozostało jeszcze trochę czasu, to być może warto już teraz zastanowić się, jakie kroki trzeba poczynić, aby odchudzanie okazało się nie tylko skuteczne, ale również zdrowe, a tylko odpowiednie nawyki żywieniowe są w stanie to zapewnić. Oczywiście w osiągnięciu celu pomocna będzie również aktywność fizyczna, ale to już nieco osobna kwestia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *