Jak zorganizować wymarzony ślub za granicą

Marzy Wam się ślub za granicą? Nie wiecie, jak go zorganizować? Nasz tekst może okazać się dla Was źródłem przydatnych informacji, więc zajrzyjcie do niego koniecznie!

Organizacja ślubu za granicą – od czego zacząć?

Podjęcie decyzji o ślubie za granicą nie sprawi, że sam się zorganizuje. Jakie w takim razie należy kroki podjąć, gdy już zapadnie decyzja, że pobieramy się poza granicami Polski? Na pewno należy ustalić datę ślubu. Wiele par wybiera przypadkową datę, ale lepiej poświęcić więcej czasu na jej ustalenie, sprawdzić swoje aktualne zobowiązania, czy swoich bliskich, zwłaszcza jeśli chcemy, aby tego dnia mogli nam towarzyszyć.

Gdy już uda nam się ustalić datę ślubu, to nie pozostaje nam nic innego, jak pomyśleć o miejscu, gdzie chcemy zorganizować ślub. Wybór mamy całkiem spory, ponieważ zawarcie związku małżeńskiego w innym kraju jest dozwolone. Jeśli marzy nam ślub w romantycznym miejscu, to świetnym wyborem może okazać się Toskania, czy inny region Włoch. Na pewno nie zawiedziemy się, biorąc ślub na którejś z greckich wysp, w Egipcie, czy nawet na Majorce.

Organizacja ślubu za granicą – formalności

Organizacja ślubu za granicą wymaga również dopełnienia formalności. Jakich dokładnie? To już zależy od tego, jaki ślub planujemy i gdzie go chcemy zorganizować. Jeśli interesuje nas ślub cywilny za granicą, to możemy liczyć na wsparcie polskiego konsula, czy nawet urzędnika stanu cywilnego danego kraju.

Aby taka uroczystość mogła się jednak odbyć, najpierw trzeba zgłosić chęć organizacji ślubu za granicą na dwa miesiące przed planowaną datą. Poza tym przed wyjazdem należy też iść do Urzędu Stanu Cywilnego i wziąć zaświadczenie o zdolności prawnej, które pozwala na zawarcie związku małżeńskiego za granicą, a następnie udać się z nim do Wydziału Konsularnego, gdzie otrzymamy jego uwierzytelnione tłumaczenie.

Organizacja ślubu kościelnego za granicą wiąże się z zebraniem podobnych dokumentów, jakie wymaga się od nas, gdy bierzemy ślub w innej parafii. Oznacza to, że od proboszcza trzeba otrzymać zgodę na zawarcie ślubu poza swoją parafią, uczęszczać na nauki przedmałżeńskie, czy nawet dać na zapowiedzi. Poza tym należy też dopełnić formalności w placówce dyplomatycznej kraju, w którym ma się odbyć nasza uroczystość.

Organizacja ślubu – o czym jeszcze należy pamiętać?

Naszym kolejnym krokiem powinno być ustalenie, ile osób zamierzamy zaprosić na swój ślub. Warto zrobić wstępną listę gości, a następnie skonsultować się z osobami, które pragniemy zaprosić, bo niestety to, czy faktycznie z nami wyjadą, nie jest takie pewne. Zagraniczne podróżne nie należą do najtańszych, więc nie każdy zdecyduje się towarzyszyć nam w tym dniu.

Dlatego rezerwacją noclegu oraz biletów lotniczych należy zająć się, gdy będziemy mieli pełną listę gości. Jeśli chcemy, aby ktoś zajął się uwiecznieniem tego wyjątkowego momentu, to warto rozejrzeć się za fotografem. Możemy ze sobą wziąć kogoś z Polski, jak i zdecydować się na usługi zagranicznego fotografa, ale pamiętajmy, aby wybór zawsze padł na profesjonalistę, ponieważ to właśnie profesjonalny fotograf ślubny zapewni nam piękną pamiątkę. W ślubach zagranicznych specjalizują się m.in. fotografowie destynacyjni, nieznający granic, pracujący na całym świecie. Warto postawić na tak doświadczoną osobę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *